Flat Preloader Icon
انواع لامپ های سقفی ال ای دی
adminsana
27 خرداد 1402
67بازدید

انواع لامپ های سقفی ال ای دی

ما در این مقاله به مبحث انواع لامپ های سقفی ال ای دی میپردازیم. جهت خرید و اطلاع از فیمت انواع چراغ خیابانی تنیسی ، چراغ خیابانی ژوپیتر ، چراغ خیابانی راکتی ، چراغ خیابانی ماژولا ، پروژکتور ، ریسه های تزئینی ، سیم و کابل و لامپ های led در تهران با کارشناسان صنایع روشنایی سنا تماس بگیرید.

روشنایی LED چیست؟

“LED” مخفف دیود ساطع نور است، فناوری پشت روشنایی LED. وقتی می پرسید “نورپردازی LED چیست؟” شما معمولاً می خواهید تفاوت بین لامپ های LED و لامپ های رشته ای سنتی را بدانید.

لامپ های رشته ای دارای یک رشته فلزی نازک هستند که با عبور برق از آن گرم می شود. وقتی به مقدار لازم گرم شود، رشته می درخشد تا نور ساطع کند.

یک چراغ LED با عبور جریان الکتریکی از یک ماده نیمه رسانا – دیود کار می کند. دیودهای کوچک درون یک لامپ ال ای دی هنگام اعمال برق، نور می تابانند. این فناوری برای تولید نور به گرما متکی نیست و نسبت به لامپ های رشته ای بازده انرژی بیشتری دارد.

برای روشن کردن یک اتاق، یک لامپ رشته ای ممکن است 60 وات برق مصرف کند، در حالی که یک لامپ LED با استفاده از حدود 10 وات، همان مقدار نور را تولید می کند.

بهره وری انرژی یکی از مهم ترین مزایای نور LED است، اما نگهداری کم یکی دیگر از مزایای عالی است. LED ها دارای طول عمر فوق العاده طولانی بیش از 10 سال هستند زیرا هیچ رشته ای برای سوختن وجود ندارد.

مزیت دیگر این است که LED ها تقریباً هیچ گرما یا اشعه UV ساطع نمی کنند. آنها معمولاً در لمس داغ نیستند، بنابراین کار با آنها ایمن تر از لامپ های رشته ای است. به علاوه، آنها می توانند به کاهش هزینه های تهویه مطبوع کمک کنند و باعث محو شدن پارچه ها و مبلمان اطراف نشوند.

نور ال ای دی در اشکال، اندازه ها، رنگ ها و دماهای مختلفی برای استفاده در سراسر خانه وجود دارد.

انواع لامپ های همه منظوره

  • لامپ های LED استاندارد : لامپ های LED استاندارد نور را در یک زاویه وسیع در سراسر اتاق پخش می کنند. آنها برای لامپ های مطالعه، راهروها و سایر وسایل رایج مانند وسایل نیمه فلاش و هموار ایده آل هستند.
  • لامپ‌های LED قوطی : همچنین به عنوان چراغ‌های فرورفته شناخته می‌شوند، لامپ‌های LED می‌توانند در سوکت‌ها یا قوطی‌های نصب شده در سقف قرار بگیرند.
  • لامپ‌های LED Flood : لامپ‌های سیلاب به گونه‌ای طراحی شده‌اند که یک پرتو نور قوی اما گسترده را برای روشن کردن یک منطقه وسیع ساطع می‌کنند. آنها عمدتا در برنامه های بیرونی استفاده می شوند.
  • لامپ‌های LED مسیری : چراغ‌های مسیر اغلب برای نورپردازی جهت‌دار، نورپردازی در محل کار یا برای برجسته کردن موارد خاص مانند آثار هنری و سایر ویژگی‌های تزئینی استفاده می‌شوند.
  • لامپ های LED لوله ای : چراغ های لوله ای که به عنوان لامپ های خطی نیز شناخته می شوند، دارای سبکی کاربردی هستند که برای کاربردهای حرفه ای تر مانند ساختمان های اداری، آشپزخانه ها و فضاهای کاری طراحی شده اند.

انواع لامپ های تزئینی

  • لامپ های LED Candelabra : لامپ های Candelabra که به عنوان لامپ شمع نیز شناخته می شوند، شکل شعله شمع را تقلید می کنند. آنها در لوسترها ، نورپردازی های برجسته، دیوارکوب ها و وسایل تزئینی بهترین کار را دارند.
  • لامپ‌های LED گلوب : لامپ‌های گلوب نور را در هر جهت ساطع می‌کنند و آن‌ها را برای روشویی‌های حمام و چراغ‌های آویز ایده‌آل می‌سازد.
  • لامپ‌های ال‌ای‌دی قدیمی/ادیسون : لامپ‌های ادیسون یا لامپ‌های قدیمی، همه چیز در مورد زیبایی‌شناسی هستند. جدیدترین طرح‌ها دارای رشته‌های نازک‌تر و طولانی‌تر هستند که بدون کاهش نور خروجی، «ظاهر قدیمی واقعی» را ارائه می‌دهند. اینها برای وسایل تزئینی مانند چراغ های آویز و لوسترهای صنعتی مناسب هستند.

نحوه انتخاب لامپ بر اساس دمای رنگ

  • لامپ های LED سفید نرم ، نور گرم و راحت ارائه می کنند که برای فضاهای دنج مانند اتاق خواب و اتاق نشیمن خوب است.
  • لامپ های ال ای دی سفید روشن دارای نور خنک و با طراوت هستند که بهتر است در آشپزخانه، حمام یا گاراژ استفاده شود.
  • لامپ‌های LED نور روز برای تقلید از نور انرژی‌زا نور ساطع می‌کنند. آنها برای مطالعه یا پروژه های پیچیده خوب هستند و می توانند در حمام، آشپزخانه یا زیرزمین استفاده شوند.

لامپ های LED قابل تنظیم با فناوری تغییر رنگ

فناوری تغییر رنگ به شما امکان می دهد دمای رنگ یک لامپ LED را متناسب با اهداف مختلف تنظیم کنید. فناوری DuoBright اجازه می دهد تا دمای رنگ لامپ را با یک سوئیچ دیمر موجود تنظیم کنید. سایر لامپ‌ها از یک سوئیچ یکپارچه استفاده می‌کنند که به کاربر اجازه می‌دهد در 5 دمای رنگ – سفید ملایم، سفید روشن، سفید واقعی، سفید سرد یا نور روز بچرخد.

به جای تکیه بر چندین منبع نور با لامپ های تک دما، می توان نور اتاق شما را برای اتمسفر گرم تر یا برای روشنایی کاری از همان منبع خنک تر و روشن تر کرد. این می تواند باعث صرفه جویی در فضا و حتی هزینه شود زیرا از لامپ های کمتری در یک فضا استفاده خواهید کرد.

روشنایی LED

میزان روشنایی انواع چراغ های LED بر حسب لومن اندازه گیری می شود. لومن بیشتر به معنای روشن شدن لامپ است.

روشنایی لامپ رشته ای سنتی بر حسب وات اندازه گیری می شود. از آنجایی که ال‌ای‌دی‌ها انرژی بسیار کمتری نسبت به لامپ‌های رشته‌ای مصرف می‌کنند، یک راه بهتر برای اندازه‌گیری روشنایی لامپ‌های ال‌ای‌دی، مقایسه لومن‌ها است.

به عنوان مثال، یک لامپ سنتی 60 وات حدود 700 لومن ساطع می کند. یک لامپ LED با لومن های مشابه کمتر از 10 وات برق مصرف می کند.

  • لومن = مقدار نوری که لامپ ساطع می کند
  • وات = مقدار انرژی که یک لامپ مصرف می کند

برای انتخاب کم مصرف ترین لامپ و عدم کاهش روشنایی، نسبت لومن بر وات روی بسته بندی لامپ را بررسی کنید. هر چه نسبت لومن به وات یک لامپ بیشتر باشد، مصرف انرژی آن بیشتر است.

به نمودار لومن LED ما در بالا مراجعه کنید تا ببینید لامپ های LED چگونه با نسبت لومن به وات انواع دیگر لامپ ها مقایسه می شوند.

بهترین چراغ های ال ای دی برای خانه شما متناسب با وسایل روشنایی شما بوده و فضای ایده آل شما را ایجاد می کند. هنگام خرید نور LED عواملی مانند شکل لامپ، دمای رنگ و روشنایی را در نظر بگیرید.

خرید و اطلاع از فیمت انواع چراغ خیابانی تنیسی ، چراغ خیابانی ژوپیتر ، چراغ خیابانی راکتی ، چراغ خیابانی ماژولا، پروژکتور ، ریسه های تزئینی ، سیم و کابل و لامپ های led در تهران

جهت خرید و اطلاع از فیمت انواع چراغ خیابانی تنیسی ، چراغ خیابانی ژوپیتر ، چراغ خیابانی راکتی ، چراغ خیابانی ماژولا ، پروژکتور ، ریسه های تزئینی ، سیم و کابل و لامپ های led در تهران با کارشناسان صنایع روشنایی سنا تماس بگیرید.

شماره تماس صنایع روشنایی سنا : 09126541605
پست الکترونیکیroshanaeesana@gmail.com

خرید و اطلاع از فیمت انواع چراغ خیابانی تنیسی ، چراغ خیابانی ژوپیتر ، چراغ خیابانی راکتی ، چراغ خیابانی ماژولا ، پروژکتور ، ریسه های تزئینی ، سیم و کابل و لامپ های led در تهران

دسته بندی:

مقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

Related Articles



خرید انواع محصولات روشنایی

جهت خرید انواع محصولات روشنایی با ما در ارتباط باشید

    مشاوره رایگان